SZASZŁYKI Z KURCZAKA W MARYNACIE MIODOWEJ

SZASZŁYKI-Z-KURCZAKA-W-MARYNACIE-MIODOWEJ


Szaszłyki niezbędny punkt grillowania. Smakują wybornie po nocy spędzonej w miodowej marynacie, bardzo ładnie się rumienią, tworząc chrupiącą skórkę. Z podanych składników otrzymamy około 10 szaszłyków, parę „szaszłyków” przygotowałam w formie „sakiewek”. Podczas grilla nie zabrakło również, kiełbasek delikatnie naciętych, które po upieczeniu tworzą ładną kratkę, był również chłodnik, sałatka z zupek chińskich, no i pieczywo posmarowane masełkiem upieczone na grillu świetnie smakuje. Był również słodki punkt grillowania ;) ciasto kruche z rabarbarem

SZASZLYKI



SKŁADNIKI:

SZASZŁYKI

pierś z kurczaka
3 – 4 ziemniaki
cebula lub małe cebulki
pieczarki
patyczki

MARYNATA

łyżka miodu
sok z cytryny
3 łyżki oleju
łyżeczka papryki słodkiej
przyprawa do grilla
sól
pieprz

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Pierś kurczaka, umyć i pokroić w kostkę
Składniki marynaty dokładnie wymieszać,  włożyć do niej pokrojonego kurczaka, cebulę wszystko dokładnie wymieszać tak aby każdy kawałek mięsa oraz cebuli był posmarowany marynata , i odstawić do lodówki najlepiej na kilka godzin a najlepiej na całą noc. Zamarynowane mięso nasuwać na patyczki na przemian z warzywami, np. plasterek ziemniaka (wydrążyłam kulki z ziemniaka), mięso, plasterek cebuli, (lub małe cebulki), pieczarki i tak wykończenia składników. Przygotowałam również sakiewki „szaszłykowe” w sakiewce zrobionej z foli aluminiowej umieściłam po  parę sztuk ziemniaków, cebuli, mięsa, pieczarek, polałam czterema łyżkami marynaty i całości zawinęłam tworząc sakiewkę. Szaszłyki przed grillowaniem również polałam marynatą aby ziemniaki także przeszły smakiem marynaty, gotowe szaszłyki leżały w marynacie około godziny. Szaszłyki z piersi kurczaka grillujemy z każdej strony na złoty kolor. Sakiewki potrzebują więcej czasu aby były miękkie około 40 minut położyłam je na węglu, po otwarciu sakiewki tworzą „swoisty” talerz z którego można bezpośrednio jeść,  przepięknie pachną, są mięciutkie  oraz przepyszne. 


SZASZLYKI-Z-KURCZAKA




GRILL


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com