MINI SZARLOTKI


MINI SZARLOTKI

MINI WERSJA KLASYCZNEJ SZARLOTKI, ŚWIETNIE SIĘ PREZENTUJE, A DZIECI OSZALAŁY NA JEJ WIDOK 😉




MINI-SZARLOTKA


Składniki
Masa  jabłkowa
1 kg jabłek (ja użyłam 2 kg)
Cukier (według uznania)
1 łyżeczka cynamonu
5 łyżek bułki tartej

Ciasto
40 dag mąki
15 dag masła
15 dag cukru pudru
1 łyżeczka proszku dopieczenia
1 łyżka śmietany (kwaśna)
1 jajko

MINI SZARLOTKI

Przygotowanie:

Masa jabłkowa: jabłka obrać poszatkować (do minie szarlotek bardziej odpowiednie będą jabłka pokrojone w małą kostkę)  delikatnie podsmażyć, gdy zmiękną dodać cukier wymieszać..Tak.przygotowane.jabłka.zdjąć.z.ognia.dodać.bułkę.tartą,.cynamon.wymieszać. Odstawić aby wszystkie składniki się przegryzły w tym czasie przygotować ciasto: wszystkie składniki zagnieść. Wyrobione ciasto rozwałkować, wyciąć koła nieco większe  niż foremka np. zapomoga szklanki.
Foremki (może być również forma do muf fu finek, a także zwykłe filiżanki –te użyłam)  smarujemy dokładnie tłuszczem i wykładamy w nie ciasto, dopasowując je do kształtu foremki. Następnie na ciasto kładziemy masę jabłkową.  Na wierzch babeczek układamy kratkę zrobioną z małych wałeczków z ciasta. Pieczemy 20-30 minut w 180 stopniach (aż wierzch babeczek będzie ładnie zarumieniony).
Posypujemy cukrem pudrem.

MINI SZARLOTKA



SZARLOTKA

1 komentarz:

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com