POLEWA






Wypróbowałam mnóstwo różnych przepisów na polewy jedne bardziej drugie mniej mi odpowiadały, według mnie najgorsze co może być w polewie to tłuszcz wypływający na wierzch  powodujący rozwarstwianie polewy. Metodą prób i błędów stworzyłam własną, która zawsze się udaje. Zachęcam do wypróbowania.









SKŁADNIKI
Szklanka cukru
3 łyżki kakao
200 g kostka masła
*2 żółtka
4 łyżki mleka

PRZYGOTOWANIE

W rondelku rozpuścić masło cały czas podgrzewając dodać cukier, mleko oraz kakao cały czas mieszając gotować **na małym ogniu około 3-5 minut. Odstawić do przestygnięcia następnie połączyć z żółtkami. 


*Żółtka nie są konieczne ale dzięki nim polewa będzie lśniąca.

**Jeżeli gotujemy polewę na dużym ogniu mogą powstać grudki, wtedy należy gotową polewę przetrzeć przez sitko.

Jeżeli polewa stwardnieje należy ją wstawić w misce do gorącej wody parę razy zamieszać i polewa ponownie będzie miała idealną konsystencję.





2 komentarze:

  1. Błyszcząca polewa - lubię taką! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy31/3/15 19:14

    Wygląda bardzo ładnie wypróbuję ten przepis -:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com