LEŚNY MECH


LEŚNY MECH



LEŚNY MECH



Proste wykonaniu ciasto, które zachwyca kolorem. Bitą śmietanę, którą najczęściej można spotkać w przepisach do tego ciasta zastąpiłam jogurtu naturalnym połączonym z galaretką cytrynową, dzięki temu ciasto jest orzeźwiające.

LEŚNY MECH


Składniki:

Ciasto
450 g mrożonego szpinaku
szklanka cukru
4 jajka
szklanka oleju
2 szklanki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia

MASA
800 g jogurtu naturalnego
3 galaretki cytrynowe
żurawina
Szpinak rozmrozić następnie odsączyć z wody

Jajka zmiksować z cukrem oraz olejem, następnie dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, gdy masa jest już połączona dodajemy szpinak i mieszamy łyżką. Gotowe ciasto przelać do formy, piec około godziny w temperaturze 180C.
Upieczone ciasto pozostawić do przestygnięcia. Z ciasta obciąć wierzch i rozdrobnić na mniejsze kawałki- czyli tzw. mech

Galaretki rozpuścić w 1 szklance gorącej wody połączyć z jogurtem, gdy masa  zacznie tężeć wylać na spód ciasta, posypać mchem na wierzchu ozdobić żurawiną


LEŚNY MECH

LEŚNY MECH


LEŚNY MECH

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam to ciacho! Zaskoczyło mnie nie tylko wyglądem, ale i smakiem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem pozytywnie zaskoczona, szpinak w roli głównej, a ciasto bardzo smaczne

      Usuń
  2. Niezwykle efektowne ciasto:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne to ciasto, wygląda bardzo ciekawie- chętnie bym zrobiła, tylko trochę boję się tego szpinaku:) Jaki ma smak ciasto ze szpinakiem, jest wyczuwalny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak podobny do ciasta ucieranego. Mariola szpinaku niema co się obawiać jest absolutnie niewyczuwalny, nadaje tylko kolor. Polecam upiec, ciacho jest bardzo smaczne:)

      Usuń
    2. To mnie przekonałaś- zatem na pewno upiekę:)

      Usuń
    3. Myślę że ciacho będzie smakowało:)

      Usuń
  4. Wygląda fantastycznie, bardzo oryginalne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam a jakiej wielkości tortownica ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com