PRZYPRAWA KORZENNA DO PIERNIKA




Wigilia oraz Święta Bożego Narodzenia są tak niezwykłe że nagle nabieramy ochoty  aby przygotować wszystkie potrawy własnoręcznie:). Poczynając od pierogów, po przez rożnego rodzaju mięsa, kończąc na ciastach. I właśnie jednym z magicznych własnoręcznie robionych wiktuałów jest przyprawa korzenna, której aromat, rozchodzi się po całym domu, i to już na etapie sporządzania. Gdy natomiast pieczemy pierniczki lub pierniki staropolski z użyciem tej przyprawy, który należy upiec tydzień przed świętami, wtedy dopiero podczas pieczenia można poczuć różnice między przyprawą gotową a sporządzoną z przypraw,   które najbardziej lubimy.


30 g kory cynamonu
10 g goździków
10 g kardamonu
15 g imbir mielony
5 g mielonego kardamonu
10 g gałki muszkatołowej
7 ziarenek pieprzu
7 ziarenek ziela angielskiego
łyżeczka  kakao

Niektóre z wymienionych przypraw można nabyć już zmielone co znacznie ułatwia pracę w komponowaniu przyprawy. Natomiast pozostałe należy zetrzeć na tarce, utrzeć w moździerzu, lub taka jak ja to zrobiłam zmielić w młynku do kawyKorę cynamonu jak i gałkę muszkatołową starłam na tarce, dodałam pozostałe składniki i całą  mieszankę zmieliłam w młynku do kawy.  Następnie gotową przyprawę przesiałam przez gęste sitko. Przyprawę należy przechowywać w zamkniętym pojemniku aby aromat mieszanki pozostał jak najdłużej. Opcjonalnie do przyprawy dodaje kakao, ale to na etapie robienia ciasta wtedy  dopiero decyduje czy  ciasto będzie jaśniejsze czy chcę aby piernik był ciemniejszy i wtedy dodaje kakao



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com