PIERNICZKI SIOSTRY ANIELI





Pierniczki, które nie wymagają leżakowania, gotowe do jedzenia zaraz po upieczeniu, lekko kruche delikatnie pachnące przyprawami korzennymi. Ja pominęłam kakao przez co moje pierniczki są nieco jaśniejsze od tych, które proponuje siostra Aniela.




Ciasto
50 dag mąki
1 łyżeczka; kakao, sody,
10 dag masła,
10 dag cukru,
10 dag miodu płynnego (jeżeli miód jest twardy należy rozpuścić w mleku)
0,5 szklanki mleka
1 jajko

Przygotowanie

Do mąki dodać wszystkie produkty sypkie, jajko, miód. Masło roztopić dodać mleko i dokładnie wymieszać, przestudzone masło z mlekiem dodać do pozostałych składników i ciasto dokładnie zarobić. Gotowe ciasto rozwałkować na taką grubości jaka nam najbardziej odpowiada i wycinać pierniczki, gotowe układać na przygotowanej blaszce do pieczenia. Piec 15-20 minut w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180 C. pierniczki wyjmujemy gdy są jeszcze miękkie potem letko stwardnieją  Gotowe pierniczki dowolnie udekorować.








3 komentarze:

  1. pierniczki, też muszę wziąć się za nie :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie przyprawzyciekolorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te pierniczki nie wymagają leżakowania wiec można je upiec w ostatniej chwili:)

      Usuń
    2. Anonimowy5/12/13 22:27

      upiekłam ale bez jajka, gdyż zabrakło..., czy będą dobre?

      Usuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com