DŻEM Z CZARNEJ PORZECZKI



Uwielbiam czarną porzeczkę i wszystko w czym jest schowana, zatopiona tj. w sokach, ciastach, konfiturach, dżemach, lodach. Tylko to „skubanie” ale czego nie robi się z miłości :) więc jak co roku się poświęciłam i ją oskubałam umyłam i dżem zrobiłam.

Przepis na kg owoców
1 kg czarnej porzeczki
0,50 dag cukru ( lub więcej według gustu)


Przebraną, czystą porzeczkę wsypać do garnka zasypać cukrem wymieszać i odstawić na 30 minut aby puściła sok ( ja nigdy nie zasypywałam cukrem, od razu gotowałam ten pomysł podpatrzyłam u  anikagotuje i już u mnie zostaje J) po 30 minutach wstawić na gaz i gotować ok 1,5 h lub do czasu uzyskania odpowiedniej konsystencji, ja lubię gęste dżemy więc gotuje dłużej. Gorący dżem przekładać do słoiczków, natychmiast zakręcić, odstawić do wystygnięcia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com