CIASTO NA HALLOWEEN


CIASTO NA HALLOWEEN


Ciasto, które na pewno nie przypomina, upiornych potworów czy popularnych ostatnio ciast cmentarzy, ale nawiązujące do Halloween ponieważ ma w sobie dynie, która nieodzownie wiąże się z Halloween. Na pewno przypadnie do gustu dzieciom, które mają największą „frajdę” z tego obrzędu.




CIASTO NA HALLOWEEN


mus z dyni (ekspresowy)
Do przygotowania musu użyłam dyni, która w całości ważyła 1400. Wydrążyłam miąższ, który oddzieliłam od pestek i włókien, miąższ podzieliłam na małe kawałki i wstawiał do mikrofalówki na 10 minut, gorący mus odstawiłam do przestudzenia, następnie zmiksowałam na gładką masę.

Ciasto dyniowe

składniki:
FOREMKA W KSZTAŁCIE DYNI
1, 5 szklanki mąki
szklanka cukru
łyżeczka proszku dopieczenia
2 jajka
5 łyżek musu z dyni
0,5 szklanki oleju

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Przelać do przygotowanej keksówki i piec około 40-45 minut w nagrzanym piekarniku. Dokładnie wystudzić, poporcjować na kawałki, i z każdego kawałka ciasta, wykrajać foremką małe dynie.

CIASTO JASNE

2 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki cukru
4 jajka
125 g masła
2 łyżki śmietany 18 %
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Odrobina kwasku cytrynowego, lub sok z połowy cytryny.

Z białek ubić sztywną pianę, żółtka zmiksować z cukrem  na puszystą masę  Masło utrzeć na puch cały czas ucierając dodać masę jajeczną i śmietanę dokładnie zmiksować, następnie dodać mąkę oraz proszek do pieczenia sok z cytrynowy i miksować jeszcze około 3 minuty aby składniki dokładnie się połączyły. Na końcu dodać sztywną  pianę z białek i delikatnie wymieszać z ciastem. W foremce ułożyć, wykrojone pomarańczowe dynie, zalać ciastem piec około  50 minut w temperaturze 180 C po upieczeniu ciasto wystudzić i polać polewą.

CIASTO NA HALLOWEEN



CIASTO NA HALLOWEEN


10 komentarzy:

  1. Ależ przepiękne ciasto, bardzo ciekawy pomysł, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. My póki co pomalowaliśmy dynie:) Na takie ciasto chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dyniowe szaleństwo zaczęło się na całego;) Proszę się częstował :)

      Usuń
  3. a ja myślę, że świetnie pasuje na halloween :) z pewnością jest strrrrrasznie smaczne! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto straszak można tak powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, fantastycznie wygląda to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności!! Pozdrawiam i zapraszam do Nas!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com