CIASTO Z GRUSZKAMI KARMELIZOWANYMI



Sezon na gruszki w pełni więc i okazji do przyrządzania smakołyków z tymi owocami nie brakuje, a że ciasta z gruszkami jeszcze nie było u mnie w domu, postanowiłam naprawić ten błąd. Upiekłam kruche ciasto z budyniem i gruszkami w karmelu.


Składniki
2 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
3 żółtka
0,5 kostki margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 budynie czekoladowe z cukrem
500 ml mleka
3 gruszki

Ponadto karmelizowane gruszki
5  gruszek
4 łyżki  masła
5 łyżek cukru
Opcjonalnie przyprawy korzenne.

Gruszki obieramy, przekrajmy na pół usuwamy gniazda nasienne . Rozgrzewam masło, do rozpuszczonego masła dodajmy cukier przyprawy korzenne, chwile podgrzewam aż zaczną się karmelizować. Wtedy do karmelowej masy wkładam gruszki. Owoce  dusić około 5 minut, aż ładnie się  przyrumienią. 

Sposób przygotowania

Wszystkie składniki ciasta  zagnieść na jednolitą masę , następnie ciasto włożyć na 15 minut do lodówki. Gruszki obrać, pokroić w grubsze plastry, ugotować budyń. Schłodzone ciasto rozwałkować wyłożyć na blachę wysmarowaną tłuszczem, ułożyć   plastry gruszek, zlać gorącym budyniem. Na budyniu ułożyć karmelizowane gruszki, polać sosem karmelowym który pozostał z gruszek. Piec 50 minut w nagrzanym piekarniku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com