BANANOWIEC


Ciasto Bananowiec


Ciasto bananowiec to smak mojego dzieciństwa, wspomnienie wakacji właśnie latem mama najczęściej robiła to ciasto. O ile dobrze pamiętam było to jedno z pierwszych ciast które sama zrobiłam, dziecinie proste do przyrządzenia, jeżeli użyjemy biszkoptów wtedy ciasto robi się błyskawicznie.


BANANOWIEC

Składniki:
Biszkop tz 4 jajek (lub gotowe biszkopty)
Masa Bananowa
4 banany
250 g masła roślinnego
2 galaretki cytrynowe
2 żółtka
Opcjonalnie 4 łyżki cukru pudru
Dekoracja
1 banan
3 galaretki cytrynowe 
2 białka

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Masło.utrzeć.z.żółtkami,.dodać.banany.rozdrobnione.blenderem,.na.końcu.dodać.2.tężejące.galaretki.cytrynowe.rozpuszczone.w 2 szklankach wrzącej wody, odstawić do przestygnięcia następnie wstawić do lodówki.aby.masalekko.stężała..
Biszkopt.przekroić.na.pół wylać tężejącą masę bananową, przykryć drugą połową biszkoptu.
Trzecią galaretkę cytrynową rozpuścić w 1 szklance wrzątku odstawić aby stężała, białka ubić na sztywną pianę dodać tężejącą galaretkę. Tak powstałą piankę wylać na biszkopt. Banana pokroić w plasterki ułożyć na piance i zalać galaretką truskawkową.

* masło i banany powinny być w  temperaturze pokojowej

BANANOWIEC


BANANOWIEC

1 komentarz:

  1. Ale fajne, nawet nigdy takiego nie jadłam. Super wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com