TORT SACHERA




W weekend przygotowałam tort Sachera. Specjał ten ma bardzo ciekawą historię powstania która to znalazła swój finał w sądzie. Gdy pierwszy raz zobaczyłam to ciasto pomyślałam sobie zwykły  murzynek, ale już po skosztowaniu pierwszego kęsa wiedziałam że się pomyliła. Jest niezwykle czekoladowy idealnie komponuje się  z dżem morelowym którym jest przełożony, a to wszystko polane czekoladą po prostu pycha. Do ideału mojemu „Sacherowi” daleko zarówno z wyglądu jak i w smaku, ale i tak wszyscy domownicy uznali że jest smaczny



Składniki na ciasto
100g cukru
150g gorzkiej czekolady
150g masła
150g mąki
6 jajek
1 cukier wanilinowy
1 łyżeczka proszku do piczenia

Masa
dżem morelowy
polewa
150g cukru
150g gorzkiej czekolady
80g wody
Sposób przygotowania cista
Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, następnie pozostawić do ostygnięcia.
Z białek ubić sztywną pianę,   masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, powoli dodawać, czekoladę. Gdy składniki się połączą dalej miksować dodając po jednym żółtku, teraz dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia dokładnie wymieszać. Do tak powstałej masy dodać sztywną pianę z białek i wymieszać delikatnie ale już nie mikserem a łyżką. Cisto wylać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia piec w nagrzanym piekarniku około 45 minut
Po upieczeniu ciasto przestudzić, następnie przeciąć na dwa placki. Spód ciasta posmarować podgrzaną konfiturą i przykryć wierzchnim plackiem. Przygotować polewę. Wodę zagotować dodać cukier, podgotować około 3 minut zdjąć z ognia dodać pokruszoną czekoladę i mieszać aż czekolada się rozpuści. Powstałą polewą polać tort i wstawić do lodówki na noc.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com