IZAURA- SERNIK Z MURZYNKIEM

                             

IZAURA- SERNIK Z MURZYNKIEM

Ciasto stare jak świat, zastanawiam się jak nazywało się przed  serialem Izaura, przecież to właśnie  od imienia głównej bohaterki Brazylijskiej telenoweli, która była mulatką pochodzi nazwa tego ciasta. Więc ktoś wpadła na pomysł żeby nazwać ciemno-jasne ciasto Izaura. Może kiedyś mówiono murzynek z sernikiem lub sernik z ciemnym ciastem, nie zmienia to jednak faktu że jest pyszne. Wilgotny murzynek, oraz puszysty sernik, polany polewą i posypany wiórkami kokosowymi. I to co w Izaurze najciekawsze nigdy nie wiadomo jak będzie wyglądać, czy ser będzie układać się równo na ciemnym cieście, czy powstaną fale, a może jeszcze w inny sposób…




IZAURA- SERNIK Z MURZYNKIEM

ciasto
2 szklanki mąki
1, 5 szklanki cukru
3 łyżki kakao
250 g kostka masła
2 łyżeczki proszku dopieczenia
torebka cukru waniliowego
4 jajka

Masa serowa
70 dag sera białego- najlepiej z wiaderka nie wymaga mielenia  
4 jajka
szklanka cukru
pół kostki masła
wiórki kokosowe
budyń waniliowy

Wykonanie

Ciasto
Masło, cukier, kakao oraz cukier waniliowy podlać pięcioma łyżkami wody i gotować 5 min. Po ostudzeniu dodać 4 żółtka i wymieszać na jednolitą masę. Odlać pół szklanki masy. Do reszty dodać mąkę, proszek dopieczenia i pianę z białek. Wlać ciasto do formy.

 Masa serowa
Żółtka oddzielić od białek z nich ubić sztywną pianę. Żółtka oraz cukier i cukier waniliowy zmiksować na puszystą masę, cały czas ucierając dodawać stopniowo masło miksować aż składniki się połączą. Ser wymieszać z budyniem, dodać masę jajeczną dokładnie wymieszać wszystkie składniki. Na końcu dodawać partiami sztywną piane z białek i delikatnie połączyć z serem. Do formy przygotowanej do pieczenia wylać ciemne ciasto, a na wierzchu masę serową. Piec 60 minut w nagrzanym piekarniku w temperaturze 190 C. po upieczeniu polać pozostawioną polewą (pół szklanki masy).  i posypać wiórkami kokosowymi. 


IZAURA- SERNIK Z MURZYNKIEM

IZAURA- SERNIK Z MURZYNKIEM

IZAURA- SERNIK Z MURZYNKIEM

26 komentarzy:

  1. oj tak, ciasto stare jak świat:) nie wiem, czy to było przed serialem Izaura, ale w moich okolicach niektórzy znają to ciasto pod nazwą "cielaczek"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jaka fajna nazwa „cielaczek”, w sumie coś w tym jest 

      Usuń
  2. Ja też znam je jako ,,cielaczek ,, ,pyszota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że pyszota, a nazwa cielaczek rzeczywiście pasuje do tego ciasta

      Usuń
  3. Mam pytanie:
    do masy serowej dajemy budyń, czy cukier waniliowy? Pewnie chochlik się wkradł, bo w składnikach jest budyń, a w przepisie cukier wan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inaczej (bo już doczytałam):
      - ile cukru waniliowego do masy serowej?
      - budyń do sera dodajemy prosto z paczki, czy najpierw go fotujemy?
      Dzieki.

      Usuń
    2. I ile ma u Pani 'kostka masła'? Bo są 200g i 250g...

      Usuń
    3. Cukru waniliowego dodaje 2 -3 łyżeczki lub małe opakowanie, budyń dodaje jako proszek do sera, masło 250 g

      Usuń
    4. Dzięki. Czyli do sera też cukier waniliowy?

      Usuń
  4. A ja mam przepis na Izaurę bez budyniu i też jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji jak będę piekła następna nie dodam budyniu, i zobaczę czy mi się uda, dzięki za radę:)

      Usuń
    2. Anonimowy30/1/16 21:41

      Wszystko fajnie tylko dlaczego piszecie blaszka 22x22... Ciasto wyplynelo mi z malej blaszki w piekarniku, resztę same dopowiedzcie.

      Usuń
  5. A ja mam pytanie o masło w masie serowej - ma być rozpuszczone czy po prostu miękkie??
    prosiłabym o w miarę szybką odpowiedź bo chcę upiec na Nowy Rok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło wystarczy że jest miękkie, natomiast jeżeli ser jest typu tłustego wtedy można pominąć masło. Trzymam kciuki żeby ciasto się udało. Wesołych Świąt

      Usuń
  6. Do sera dodałam 1 szkl.cukru i całą torebeczkę cukru wnilinowego...zobaczymy czy wszystko będzie OK.

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy18/3/15 12:36

    Zamiast budyniu można dodać mąki ziemniaczanej ze dwie łyżki. Chodzi o związanie wody w serze. Budyń tez jest na bazie mąki ziemniaczanej, no i ma dodatki smakowe, więc często pojawia się w przepisach z użyciem zmielonego twarogu. Ja budyniu nie używam, bo staram się nie korzystać z przetworzonej żywności.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje pytanie jest po co odlewamy 0,5 szkl masy kakaowej.Nie widzę byśmy gdzieś ja oddawali pozniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale tam ida surowe zoltka przeciez...i potem takie na polewe? jesc? :/

      Usuń
  9. Te 0,5 szklanki masy kakaowej jest do polania upieczonego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto serowe mam wylać ma ciemne nie mieszać??? pytam żeby mieć pewność

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na murzynka wylać ser, forma 22 x 22 cm

      Usuń
  11. Jak dla mnie lepiej najpierw wylać ser a potem ciemną masę. Robię tak od lat. Inaczej ciemna masa nie utrzymuje ciężaru sera i nie ma możliwości wyrosnąć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy26/8/16 09:52

    Ser kładę kupkami na ciasto ,jak rośnie to tam gdzie jest mniej sera wyrośnie wyzej, wtedy jest zamierzony efekt.Ja mam normalna deke kwadratowa i też dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wygląda, a jaka tu ma byc blaszka?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com