DŻEM Z CZARNEJ PORZECZKI- SZYBKI

dzem-porzeczkowy


Tak jak pisałam w poprzednim poście uwielbiam czarną porzeczkę… a że udało się kupić w atrakcyjnej cenie większą ilości więc zrobiła także dżemy z  żelfixem. Sięgnęłam po żelfix ponieważ nie miałam zbyt dużo czasu a jak wiadomo z pomocą tego specyfiku dżem przygotowuje się błyskawicznie. Wystarczy tylko zagotować owoce dać cukier oraz żelfix i gotowe. W smaku nie różni się niczym od dżemu robionego własnoręcznie, a konsystencja jest bardzo gęsta niemal jak galaretka idealna do deserów. 
dżem porzeczkowy

1 kg czarnej porzeczki
1 kg cukru (więcej lub mniej według gustu)
1 żelfix

Przygotowane owoce wsypujemy do garnka, dodajemy, cukier oraz żelfix, od momentu zagotowania gotujemy jeszcze ok 7 minut. Przelewamy do wyparzonych słoiczków i zakręcamy. Słoiczki przewracamy do góry dnem na 5 minut po tym czasie odstawiamy w aby wystygły i gotowe. 


dzem-porzeczkowy

2 komentarze:

  1. a ja też robiłam z tym i lubię je-nie mają wtedy takiej smażonej konsystencji ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com