KOMPOT WIGILIJNY


komput-z-suszu




W Wigilijny poranek to właśnie zapcha gotującego się kompotu z suszonych owoców dobiegający z kuchni budził mnie, przypominając że nadszedł ten jedyny niepowtarzalny dzień w roku. Pomimo że będąc dzieckiem nie przepadałam za tym kompotem to jednak nie wyobrażałam sobie wigilijnej kolacji bez jego udziału. Dziś mój gust smakowy się zmienił i również nie wyobrażam sobie by mogło go zabraknąć  przy wigilijnym stole  ale dla  tego że teraz go uwielbiam, zarówno z makaronem jaki do popijania miedzy kolejnymi potrawami.


kompot-wigilijny

SKŁADNIKI
30 dag suszonych śliwek (bez pestek)
30 dag fig
30 dag gruszek suszonych
30 dag jabłek suszonych
około 5 łyżek cukru
5-6 goździki
mała cytryna

Wszystkie owoce płuczemy. Następnie zalewamy chłodną przegotowaną wodą tak aby pokryła owoce  i moczymy przez całą noc (można każdy rodzaj owoców moczyć w oddzielnym naczyniu w tedy nie przejdą swoimi zapachami). Następnego dnia odcedzone owoce przekładamy do garnka zalewamy woda tak aby były dobrze nią przykryte i gotujemy około 40 minut (lub do czasu aż kompot uzyska odpowiedni smak i kolor) pod koniec gotowania można wycieknąć sok z cytryny (cytrynę należy wyciskać stopniowo aby za bardzo nie zakwasiła kompotu) dzięki czemu  kompot nabierze klarowny wygląd. Posłodzić według własnego gustu. 


kompot-wigilijny-z-makaronem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com