JAGODZIANKI SIOSTRY ANASTAZJI

JAGODZIANKI


Te przepyszne pełne jagód bułeczki, przygotowałam z przepisu na ciasto drożdżowe z książki “100 nowych ciast. Przepisy siostry Anastazji

JAGODZIANKI


SKŁADNIKI
1 kg mąki
10 dag drożdży
1/2 kostki margaryny (lub masła)
1/2 szklanki cukru kryształu
2 szklanki mleka
5-6 żółtek
1/2 łyżeczki soli

NADZIENIE
50 dag jagód
cukier waniliowy

3 łyżki cukru
Do posmarowania:
jajko oraz 5 łyżek mleka

JAGODZIANKI


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
Przesianą mąkę wsypać do naczynia. Do 1/2 szklanki letniego mleka dodać 2 łyżki cukru, pokruszone drożdże i 3-4 łyżki mąki. Wymieszać na jednolitą masę. Tak przygotowany rozczyn odstawić do wyrośnięcia. Żółtka utrzeć z pozostałą ilością cukru. Margarynę stopić na patelni. Do mąki wlać wyrośnięty rozczyn, żółtka, sól, letnie mleko. Wyrabiać ciasto. Gdy będzie odstawać od ręki wlewać porcjami przestudzony tłuszcz, nie przerywając wyrabiania. Wyrabianie należy zakończyć, gdy ciasto jest gładkie, lśniące, odstaje od ręki i od dna naczynia oraz zawiera wiele pęcherzyków powietrza. Po wyrobieniu ciasto pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Ciasto jest dobrze wyrośnięte, jeżeli powiększy swoją objętość dwukrotnie. Wyrośnięte ciasto wyłożyć na stolnice, urywać małe kawałki ciasta i formować z nich placuszki na środek kłaść jagody następnie sklejać i formować w dowolny kształt. Gotowe bułeczki posmarować  jajkiem wymieszanym z odrobiną mleka. Można jeszcze odstawić na 10 minut aby podrosły , następnie piec ok 10-15 minut w nagrzanym piekarniku. Upieczone jagodzianki posmarować lukrem lub posypać cukrem pudrem.

JAGODZIANKI


JAGODZIANKI

JAGODZIANKI




14 komentarzy:

  1. Serdecznie Witam :)
    Nominowałam Cię u mnie na blogu do Liebster Blog Award :). Gorąco zachęcam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam:) Muszę wypróbować koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam jagodzianki, smacznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je również uwielbiam, dziękuje za miłe słowa :)

      Usuń
  4. Super przepisy dziekuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie robię.
    Ciasto mi wyrasta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właśnie robię z tego przepisu.
    Ciasto mi wyrasta.

    OdpowiedzUsuń
  7. SUPER PRZEPISY BARDZO CZĘSTO Z NICH KORZYSTAM TAK JAJ DZISIAJ ROBIĘ JAGODZIANKI.

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam są przepyszne, na drugi dzień są tak samo świeże jak zaraz po upieczeniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda długo utrzymują świeżość

      Usuń
  9. Juz się pieką😄 wyrosły pięknie😃

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com