FRAISIER - TORT TRUSKAWKOWY


TORT TRUSKAWKOWY

Tort inspirowany francuskim specjałem ,,Fraisier,, o nieco zmienionym wyglądzie. Zamiast wierzch tortu, polać dżemem truskawkowym jak to jest w orginale, ozdobiłam tort bitą śmietaną oraz truskawkami. Właśnie taki podoba mi się bardziej. 🍓🍰😍


FRAISIER


SKŁADNIKI (tortownica 22 cm)
5 jajek 
¾ szklanka cukru 
¾ szklanka mąki pszennej
 3 łyżki mąki ziemniaczanej

Bita śmietana
0,80 ml śmietany 36%
fix do śmietany
1-2 łyżki cukru pudru 
 0,7 kg truskawek

Sposób przygotowania

Białka ubic na sztywno, cały czas miksujc w dwóch trzech partiach dodać cukier, nadtępnie żółtka całości dokładnie połączyć. Do piany dodać obie mąki i delikatnie wymieszać najlepiej łyżką. Ciasto wylać do formy wyłożonej papierem do pieczenia, boki zostawić bez papieru i nie smarować żadnym tłuszczem.
Piec w temperaturze 160 -170 C około 35-40 minut (do tzw. suchego patyczka).
Pozostawić do wystudzenia.

Biszkopt przekroić na trzy blaty

Śmietanę ubić na sztywno z fixsem oraz cukrm pudrem.

Do tortownicy włożyc blat biszkoptu do okoła niego ułożyć przekroione na pół truskawki w środku wyłozyc 1/4 bitej śmietany.Przykryć drugim blatem, który należy nieco przyciąć aby dopasowac do formy biszkopt posmarować ponownie 1/4 bitej śmietany. Na śmietane wyłożyć pare pokroinych truskawek. Przykryć ostatnim blatem udekorować pozostałą śmietaną i truskawkami.

Tort z truskawkami

3 komentarze:

Dziękuje za odwiedzenie mojego bloga, miło mi będzie jeżeli pozostawisz komentarz

rondel
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów
Copyright © 2014 Rarossa , Blogger
rarossa.blogspot.com